onsdag 23 februari 2011

Korvkioskansikte

Film: http://www.youtube.com/watch?v=yo8SPa6u_xY

Så här såg det ut när lilleman smakade en barnmatsburk med torsk och potatis för ca en månad sedan. Jag har inte haft hjärta att bjuda honom på det igen. Han tycker det är jättejobbigt när det är klumpar i maten. Nu har det i och för sig gått nästan 4 veckor sedan och han äter lite köttfärssås och spagetti som inte är helt slät så kanske är det dags att testa igen. Under tiden äter han också (lite av varje) hemlagat och stavmixat till oigenkännlighet.

Jag har dessutom gett igen för den där gången när Dennis tyckte att jag såg ut som Leif GW Persson. (Jag hade klätt upp mig som Jill Johnsson trodde jag). Igår skulle jag nämna att min käre sambo hade mat i mustaschen och istället för att säga det rakt ut tänkte jag formulera det lite fint.

–Hörru, nu har du fått “korvkioskansikte”.

Dvs. Han såg ut lite som en karl som har fått potatismos i skägget utanför en korvkiosk någonstans i Sverige, en solig dag när fåglarna kvittrade etc, etc.

Det lät trevligare inuti mitt huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar