söndag 6 juni 2010

Slutkört

20100601996

Jamen då var det väl slutkört på ett tag då. I onsdags lämnade jag över det här fin-fina tåget till en förarkollega. Jag har planerat att inte komma tillbaka till jobbet förrän tidigast i Januari nästa år. Det känns helt sjukt. Jag har varit arbetslös ett sommarlov sedan gymnasiet, sedan dess har jag alltid jobbat. Nåja, imorgon måndag börjar min semester och efter 4 veckor är det 7 dagar av beviljad havandeskapspenning därefter är det 10 dagar kvar till beräknad förlossning (22 juli) och då är man tvungen att ta ut föräldrapenning istället.

Sjukt I tell you! Nåja, jag skall väl försöka uppdatera bloggen lite oftare nu då. Köksmöblerna skall målas om till veckan och sen skall det ju packas tills vi reser mot landet i Ockelbo. Heja mygg och solsveda. Men jag lägger mig inte på latsidan riktigt än.

I bästa fall är jag i sånt skick när vi kommer hem att jag faktiskt kan jobba sista veckan innan förlossningen. Men det är väl mest önsketänkande. Utifall jag INTE kan köra tåg så fick jag åtminstone biljett till lillkillen i magen utav min tågvärdskollega. Vad jag har hört så är det en av våra yngre arbetsledare som ritat orginalbiljetten för hand? Bedårande!

201006021004

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar