fredag 26 februari 2010

Vem är jag idag?

NoMansBand

I kategorin “Vem är jag?” undersöker jag vad som gjort mig till den jag är idag. Inför kommande liten bebis känns det relevant att ta hand om funderingarna innan frågorna kommer.

Så lilla bebis, så här var det. mamma spelade i band med bara brudar. På den tiden var det ovanligt och kallades för “tjejband”. Därför hette vi i just det här bandet “No Mans Band” för säkerhets skull. Vi spelade hårdrock och alla fick vara med. Det var därför vi hade två basister. Jepp, en gitarrist men TVÅ basister som spelade stämmor med varandra och var duktiga på olika saker. Nina den lilla arga finskan var en jävel på ju-jutsi, hade håret kort och blev därför misstagen för att vara kille. Anna den blonda basistan, var en begåvad hästtjej som gjorde tappra försök att dricka lika mycket sprit som mig under helgerna. Däckade allt som oftast (liksom jag) på någon efterfest ifrån vilken man fick lättklädd gå “the walk of shame” genom hela Gävle på morgonkvisten för att komma hem igen.

Varför mamma hade platåstövlar och var ett halvt rödhårigt huvud längre än de andra i bandet skall vi prata om någon annan gång :P

2 kommentarer:

  1. Ha ha, den här bilden har jag inte sett förr, vilken rysare :D

    SvaraRadera
  2. Haha, två basister, vad härligt. Det är ju mitt instrument dessutom :)

    SvaraRadera