tisdag 12 oktober 2010

Foto för föräldralediga på Fotografiska

_MG_7746

Fotograferandet börjar så smått komma igång nu. Jag använder 7D:n så gott som varje dag igen. Jag går fotokurs för föräldralediga på Fotografiska Museet med Göran Segeholm som lärare. Där får vi nya uppgifter varje vecka. Vilket så klart leder till att jag hittar på att plåta allt annat än läxan.

_MG_7736

Nåja det är ju inte så blodigt. Ludde får vara med och det är ca 10 st andra bebisar i lokalen, samtidigt som Göran kör bildsnack och lektion, så det är rätt hög volym ibland och väldigt avslappnat. Men det är soft och det har som sagt sparkat igång lite allvarligt plåtande igen, främst på Ludwig då förstås. Kursen beskrivs så här:

När du sitter och bläddrar i dina bildalbum år 2040, vilka bilder från idag vill du se? Vad kommer att beröra dig mest? Och framförallt, hur kan ditt barn använda bilderna för att förstå sin egen bakgrund och personliga historia?

_MG_7737

Jag fick kursen av Dennis i present när jag fyllde år. Man tackar och bockar! Allt som baby Ludwig kan hänga med på är roligt. Men så klart var det extra kul att det är foto. Dessutom med lärare Göran Segeholm som har sitt speciella sätt att se på bilder etc. Vi hade Emma Svensson från Rockfoto som vikarie en gång. Men tyvärr körde hon bara nybörjarteori så det var lite synd att slösa bort en hel lektion på bara det då hela kursen bara är fem tillfällen.   _MG_7741

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar