söndag 23 januari 2011

Träningsåret 2011

Friskis och svettis mamma baby gympa

Mamma-baby gympan är igång igen på Friskis & Svettis. För er som fortfarande inte förstått så ligger bebisarna “bara” på en filt och tittar på de gympande mammorna som flåsar och svettas. Vi har gått nästan hela hösten. Barnet som nu närmar sig 10 kg och gymnastiken har gjort mig otroligt stark. Innan jag blev gravid så var jag i mitt livs sämsta form. Nu är jag starkare än någonsin. Tjock fortfarande men nu bär jag barn, matkassar och packning med en jävla schwung. Jag skall definitivt fortsätta med gympan i år. Fast just nu är vi mellan 18-22 mammor per pass från att ha varit ca 10 st under hösten så jag hoppas trängseln lägger sig  när nyårslöftena svalnat.

Man ser på övre bilden att Ludde jobbar med vändningarna. (Han har fortfarande inte börjat vända sig något vidare frekvent) Lite kämpigt kan det få vara. Det är ju ändå gympa. Han speglar också sin mors ansiktsuttryck på träningsgolvet. Men han gör det desto bättre på den undre bilden för då sitter vi och skall till att fika efteråt.

Fikababy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar