tisdag 24 maj 2011

Ludde provar på: #1 Art Fair

IMG_2442

Det har varit torka på bloggfronten. Främst pga av tidsbrist men också för brist på fantasi. Jag fotograferar och dokumenterar Luddes vardag nästan lika mycket som förr, trots att det nu är Dennis som är föräldraledig och det är jag som arbetar heltid.

Men jag tänkte att en ny kategori i bloggen kanske skulle få fart på skrivandet igen. Han är ju sina 10 månader till trots en rätt erfaren liten man vår Ludwig. Därför tänkte jag att vi skulle visa lite utav de aktiviteter och evenemang han faktiskt har hunnit med, och då i en ny bloggkategori vi kallar “Ludde provar på”.

Vi börjar stort med några bilder ifrån SuperMarketArtFair2011 dit han gick med sin mor (kulturtantswannabeen) i slutet på februari.

    IMG_2300IMG_2304

Ludde fick möta preforming art för första gången när två st jättefåglar bekantade sig med barnvagnen han satt i. Han blev imponerad.

IMG_2311 IMG_2298

Jag gissar på att hans favoritinstallation var rutschkanan insmord i fett. Han studerade noga, himlade med ögonen men jag kände ändå hans längtan efter att få testa. Mamman gillade pyttesmått folk och ett sterilt rum med kanintillverkning/kaninbegravning.

 IMG_2312 IMG_2315

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar