onsdag 17 augusti 2011

Sjukstuga Sunneplan

IMG_1804IMG_1806  IMG_1800 IMG_1801  IMG_1791

Katten Lasse bara kräktes och var dålig i magen hela helgen. När han inte var bättre i måndags så var jag tvungen att ta honom till veterinären. Jag ringde runt till flera ställen. I Farsta, Handen och Årsta hade de fullbokat hela dagen men på Bollmora Veterinärklinik kunde de klämma in oss.

Efter nästan en hel dags undersökning kunde man konstatera att han inte hade något som blockerade mag & tarmsystem. Det kändes skönt. Jag var orolig att han skulle ha satt i sig presentsnören eller något sånt. Kontrastvätskan han fick i sig var lugnande för magen, såg ut som Novalucol så det lindrade lite tror jag. Hans levervärden var dock för höga, förmodligen pga näringsbrist så vi fick med oss en matspruta hem och extra energirik mat. Som tur var så började han småäta lite själv så vi slapp tvångsmatningen. Idag onsdag så är han nästan som vanligt. Vaken, pratsam och matfriare.

Personalen på Bollmora veterinären var kanon. Alltid glada och trevliga och man såg hur de slet och jobbade på. Av någon konstig anledning så var det ju högtryck för alla veterinärer i måndags. Jag hoppas att det gick lika bra för alla djur som för Lasse.

IMG_1808

När jag kom hem igen så hade Lille man blivit dålig. Han fick ju sin andra vaccinationsspruta hos BVC på lunchen och efter sin kl fyra lur så var han som en säck potatis. Han ville inte göra något. Det enda som inte resulterade  i tårar var att få ligga som en sälunge ovanpå mammans bröst och mage och snutta på sin napp. Efter en timme bäddade vi ned honom med gosedjur och täcke framför tv:n och efter en stund blev han leksugen och kravlade sig upp. Sen var han som vanligt igen. Lite öm i låren där sprutorna suttit men annars glad. Knepigt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar