söndag 1 januari 2012

Gott Nytt 2012

TuffJul2011

Luddeman med familj önskar alla en god fortsättning på det nya året. Det här fick bli årets julkort som säkert många redan har sett eller fått i brevlådan.

IMG_3562 Julkortblogg

Två bilder som jag slagit ihop och gjort till en. Tomten frilade jag med magnetlasso och ludd. Monterade den ovanpå vårt midsommarkort som jag först konverterat till svartvitt med hjälp av en övertoningskarta. Efter det gjorde jag låtsassnö med hjälp av filtret “brus” på ett 50% grått lager i olika blandningslägen. Allt som jag lärde mig redan 2006. Det fick mig att inse att jag borde bättra på mina photoshopkunskaper under 2012. Nästa jul då kanske det kommer ett mer avancerat julkort.

Bäst skulle vara om jag lärde mig att smälla ihop GIF:ar, stillbild och egenfilmade filmer i samma, fast då har vi det där med postgången. Det blir svårt att sätta frimärke på den du.

Hittade några gamla julkort jag photoshoppat genom åren. Pepparkakorna är favoriten tror jag. Men det här gjordes ju INNAN jag fick barn och totalt glömde bort allt annat i universum…och hade rymdimperium av fritid dessutom:

2006-Julkort2007-Julkort2008-Julkort

1 kommentar: