tisdag 9 mars 2010

Årets bokrea och läsning under mammaledigheten.

 20100228731

Det blev väldigt “vuxna” böcker. Inga rockbiografier om sex och knark eller bloddrypande deckare. Men jag är nöjd ändå. Jag fick ett presentkort på Bokia av Mr D i julklapp och det räckte nästan precis till allt. Mycket praktiskt.

Niina tipsade om Akademibokhandelns läsecirkel. Låna 52 böcker på ett år för 349 och då får man behålla en av dem. Läsåret börjar 1 september. Det passar ju mig perfekt för då är ju jag mammaledig. Jag har storslagna idéer om vad jag skall hinna med under mammaledigheten. Jag läser bloggen bokhora regelbundet och där finns en bloggerska som har en massa tid till läsning mellan amning och blöjbyten. Mitt barn skall ju dessutom bli alldeles exemplariskt skötsamt och trevligt (för att inte tala om vackert), så det kommer nog att bli tid till åtminstone en bok i månaden hoppas jag :)

Sen har vi ju alltid biblioteket, en himmelsk plats, kanske inte för skrikbebisar men det kanske går att slinka in när de sover?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar