söndag 7 mars 2010

Ekolådan med sega senor av kött?

20100226718

Jag prenumenerar inte på ekolådan en gång i veckan men någon gång ibland beställer jag en låda. Det är himla praktiskt för oss latmaskar som tycker det är trist att leta efter ekologiskt bland frukt och grönt på affären. Dessutom framför allt för oss som tycker det är tråkigt att bära hem sattyget sen.
ekolådan surfar man in, kollar vilken låda man vill ha och betäller bara, sen är det hemkörning.
Nu när magen växer så är det ju viktigt att få i sig lite nyttigheter och dessutom får man ju lite nya recept att prova, matlagningen blir inte så trist.
Den här veckan provade vi renskav med jordärtskockor och kantareller. Hyffsat men ingen favorit kanske. Jag är lite blödigare nu och eftersom kantarellerna skulle i torkade så blev de mest som sega senor utav kött inbillade jag mig.
Blä, men receptet utan torkad svamp kanske skulle vara något. När äcklet lagt sig får det bli ett nytt försök.

20100226719

Lådan skall egentligen återvinnas till nästa beställning. Men herregud, hur har de tänkt sig att det skall gå till med två st lådfetischister hemma. William började vänta på tömning och lekstund direkt. Några tappra försök att ligga på löken gjorde han dessutom, men någon måtta får det ju vara.
Han fick snällt vänta :))

1 kommentar:

  1. Kopplingen är härlig där, kantareller är rätt slemmigt ändå. Johanna på Sicilien (vardagpasicilien.blogspot.com) skickade ekoapelsiner till Ekolådan för ett tag sen. Fiffigt att inte bara veta var de kom ifrån utan vem som hade ett finger med i spelet också. :D

    SvaraRadera