söndag 25 april 2010

Matlördag i Farsta

20100424859b20100424860b

Dennis är på helgturné med Abramis i Göteborg och Malmö i helgen och jag rår mig själv. Det har varit en rätt jobbig vecka med lite sömn. Jag jobbade extra på fredagskväll så det blev sent i säng. Så därför började jag med att sova ut 11 timmar på lördag morgon. Efter frukost vaggade jag ner mot Farsta Centrum för att köpa lite gravidattiraljer. Jag behövde ny BH, stödstrumpor och olja till magen. Det börjar nämligen att bli lite tyngre nu. Jag får vatten i benen och små ljusa bristningar har dykt upp på magen. Trist, jag hade hoppats på att få slippa. Nåja, jag tror väl att det kanske är värt det i slutänden? Inhandlade allt och det blev lunch.

Jag åt hälften av världens tråkigaste fiskburgare på Burger King. Jag köpte tre nystan garn för att sticka en egen bebismössa inför hösten, såg en rolig body på Kappahl och firade med kaffe & glass på uteserveringen.

Handlade lite mat på ICA. Rultade hemåt igen och försökte lära mig att redigera HD-filmerna ifrån 7D:n. Det funkade inte, skall man köra Premiere Pro eller Pinnacle? Moviemaker funkar inte längre. Tröstade mig med grillad kyckling framför tv:n. Ägnade sen resten av kvällen åt kattmys och bus.

Köpte jordgubbar men fick slänga 40 % eftersom de var mögliga. Det första som hände när jag öppnade locket var att en harkrank förvirrat flög upp ur asken. Men det gick att äta några av bären och de fick bli frulle imorse.

20100424875b 20100425876b20100424863b20100424862b

Nu bär det iväg mot Uppsala för att se Mia Skäringers föreställning “Dyngkåt och hur helig som helst” tillsammans med Niina. Vi skall äta på Max sen och när jag kommer hem till Farsta igen så skall jag skrämma slag på Dennis med mina fantastiskt sköna mammatrosor. Mer tyg i dem än vad mina tröjor hade för 10 år sedan ;)

20100425893-002

3 kommentarer:

  1. Sicken magnifik mage :D
    Nya Premiere Pro CS5 kommer att fungera betydligt bättre med 7D/5D-video än tidigare. Det är så extremt tunga MPEG4-filmer att behandla för videoprogrammen att det lättaste nästan är att konvertera om dem till MPEG2-format innan man redigerar, t ex med gratisprogrammet StreamClip: http://www.squared5.com/

    Men som sagt, CS5 ser lovande ut, i kombination med en snabb dator med mycket minne. Vegas Pro 9 kan funka också.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Daniel, min dator har problem ändå att spela upp filerna direkt i VLC bara, trots att jag fixat rätt codec inställningar.
    Skall prova konvertering i streamclip, nu har jag kört canons egna zoombrowser EX för att få ner dem i hanterlig storlek, men då blir det ju synd på kvaliteten :/ I-lands problem :))

    SvaraRadera