onsdag 14 juli 2010

Gnäll & bad

201007131126

Nu är det väl 8 dagar kvar om jag inte räknar helt fel. Vi har beräknad förlossning 22 juli. Den här tiden känns bara som en transportsträcka. Jag är hemma med föräldrapenning nu. Egentligen skall det vara havandeskapspenning men det får man inte 10 dagar innan förlossningen, knepigt.

Det är så fruktansvärt vulgovarmt att man inte kan göra någonting. Nåja, det var ju ingen nyhet. Sen kunde man ju räkna ut med arslet att det skulle bli murphys lag av det hela, dvs är det redan tungt så blir det så klart värre …med tropisk värme ovanpå allt.

Med allt extra bagage att bära på så svettas jag som en gris, sover nästan inget och blir trött av minsta ansträngning.

Samtidigt känns det lite skönt att bebis inte kommit ut ännu. Det är säkerligen lägre temperatur inne i magen än utanför.

Igår fikade Lotta, (som skall ha barn dagen före oss med sin Danne), och jag i Farsta Centrum sen tillbringade vi resten av dagen på stranden med Ylva, Lilja och Anna. Det var jävulskt skönt att äntligen bada. Det svalkade enormt. Så pass att jag inte kände när jag brände mig i solen.

Idag ser jag ut som en röd/brun kräfta. Huden hettar och jag svettas därmed ännu mer. Men senare idag kommer Niina och då skall vi nog på den igen, stranden alltså. Hon har jobbat på sitt lager hela dagen och jag misstänker att ett dopp inte kommer att kännas helt fel.

Nu vila på balkongen i skuggan…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar