måndag 2 januari 2012

Julmiddag

_MG_2986 _MG_2991 _MG_2994

På juldagen var vi på julmiddag hos min mor. De har den snyggaste Gibbiceps malen (akvariefisk) jag har sett. Det är alltid spännande att se om den finns kvar eftersom den börjar bli riktigt gammal nu. Han? börjar komma upp i samma storlek som dem på Fjärilshuset (kolla bland koikarparna så får ni se stoora malar på botten).

Ludde åt inte så mycket fisk under middagen men däremot köttbullar och sylta. Till råga på allt så fick han mjuk pepparkaka med lingongrädde som var så gott att han gärna hade tagit våra portioner också. Lilleman fick julpynt i present så nu kan vi pynta nya lilla pojkrummet i Farsta riktigt fint till nästa jul.

Men när vi kommer hem till stan så är frågan om mina egna akvariefiskar lever. Jag glömde att köpa semestermat och jag matade dem sist förra året, före jul… Håll tummarna, jag har ju en sexårig pansarmal…eller kanske hade, jag har ju några Prakt Botia som jagar i flock också :´(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar