söndag 28 februari 2010

Hä bare å åk #2

20100225709

I vårt firande av 5 års dagen ingick gokart. Vi hade gett varandra en varsin smartbox där man får välja bland massa aktiviteter. Praktiskt nog så valde vi båda att köra gokart i älvsjö :)

Vi fick 4+5 biljetter. Varje biljett gav 8 minuters körning. Jösses 1 tim och en kvart, vi åkte upp två först 16 min/var, sen tog vi kaffe. Efter det var det nära stängningsdags och det var kö i depån så vi fick presentkort på de 5 kvarvarande biljetterna.

20100225712

Jag vet att Mr D tycker att det är viktigt att berätta att jag kom sist eftersom jag hade lovat honom spö. Han körde om mig 6 gånger *suck*. Jag hann med 22 varv, snabbaste hastigheten var 38,7 km/h. Dennis körde 28 varv, som snabbast 47,1 km/h.

Nåja, till mitt försvar måste jag säga att jag kände mig som en säl i bilen. Med täckjacka, för liten hjälm, stryphårt sittande nackskydd och bebismage, så ramlade jag ner i bilen. Kunde inte flytta sätet tillräckligt långt bak så det var bara att bita ihop och gasa. När vår tid sen var slut stod det massa yngre killar och väntade. Eftersom jag inte kom ur min bil så fick en av pojkarna DRA mig ur. Smidigt, snyggt? Nä, inte ett dugg. Men roligt var det :)

20100225714

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar