fredag 30 april 2010

Högernavlad

20100429907B

Igår var det dags för MVC igen. För första gången gick jag utan Dennis eftersom han inte kunde komma ifrån jobbet. Det gick bra faktiskt. Trots att han brukar vara den som kommer ihåg allt vad barnmorskan svarar (jag är den som pratar mer än jag lyssnar), så tror jag inte att jag missade något:

V. 29 (28+1) Blodtryck 130/75, Vikt + 13 kg sedan start, pulsen på bebis 148 och magen symfys-fundus mått 29 cm. Förra gången var magen 25 cm vilket betyder +5 cm på 20 dagar, dvs 1 cm på 4 dagar. Vi följer vår egen kurva alldeles utmärkt tack!

Dessutom är det alldeles normalt att naveln nu börjar bära iväg åt höger om man är byggd som mig, eller det är åtminstone inte farligt på något vis. Ryggen och baksidan är lite sned och får man airbag på framsidan med fostervatten och bebis i så är det ju inte konstigt att man får lite slagsida. Det praktiska är att eftersom näsan också är en smula skev så växer min mage “dit näsan pekar” precis som på alla andra gravida mödrar.

Nu bär det av upp till landet. Vintern rasat vid någon brasa ikväll hoppas jag.

1 kommentar: