måndag 14 mars 2011

Tillbaka på jobbet efter föräldraledigheten.

IMG_2802

Då är jag tillbaka på jobbet igen. 2 mars var det officiellt men jag har gått på utbildning och kört med handledare ett par svängar så i lördags var första gången det kändes som på riktigt och jag körde ensam. Det var skönt att bli avrostad ordentligt för lite skakigt kändes det. Som sagt, jag har ju inte kört tåg sedan i maj förra året.IMG_2791

Men nu har jag linjekännedom och JTF (körteori) igen så nu är jag redo. I helgen var det det gamla vanliga, en spräckt ruta, en tömd pulversläckare och några tjuvringningar på nödtelefonen. Ungdomarna har alltså inte fått något vettigt att göra sedan jag körde pendel sist.

Det kändes däremot riktigt vettigt att faktiskt hinna läsa alla mina tidningar, böcker och bloggar under arbetspauserna. Man slipper dessutom att äta sin lunch lite framåtlutad och man slipper ha ett lunchsällskap som hellre smörjer in sig med sin smörgås än stoppar den i munnen (även om det kan vara sött ibland). Förutom att jag längtade hem vulgärt mycket på lördagskvällen så skall det nog gå bra det här. Man hinner till och med fotografera lite :)

 IMG_2756 IMG_2759 IMG_2769 IMG_2784  IMG_2793 IMG_2796

Jag slöt en cirkel när jag upptäckte att det fanns MACAROONS på Waynes Coffe dessutom. Första gången fixade Dennis det till mig när jag hade gravid cravings i våras. (läs om det här) Nu var det andra gången jag åt dem. Det har gått nästan ett år sedan sist. Det var inte alls lika gott längre, kanske var det Ludde i magen som ville ha dem. Jag får prova att bjuda honom om några år :)

IMG_2813

1 kommentar:

  1. Om du är lakritsälskare så finns sådana där macaroons med lakritssmak i den utmärka butiken Lakritsroten på Sveav. nära Freyg.

    Kul att du är på jobbet igen, välkommen säger jag fast jag inte är där själv just nu. Men vänta bara till hösten, då kommer jag nog igen ;)
    Kram Sonja!

    SvaraRadera