tisdag 22 november 2011

Listiga mamman mutar med…

kaktestJag ville testköra mina nya Cactus transceivers som jag köpte på fotomässan. Jag skall ju fotografera min vän Lottas gravidmage den här veckan. Men den enda modellen jag hade hemma var av den rörligare sorten och helt ointresserad av posering så klart.

Men med rätt sorts övertalning så går ju det mesta. En burk pepparkakor mellan knäna och lillefant sitter åtminstone fem minuter på samma ställe.

Sen kom fadren hem. Men jag vet inte om det underlättade stillasittandet något vidare. Han fick inga kakor heller. Det tycker jag mig kunna se på bilderna i efterhand.

    _MG_2128  _MG_2165_MG_2187

(Kvällens ministudio var en canon 580 ex på stativ med ett transparent paraply plus en reflexskärm på motsatt sida… och transceivern funkade utmärkt. Det enda som krävs nu är uppladdningsbara AA batterier, vanliga från Claes Ohlsson hänger inte med i svängarna efter ett tag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar