söndag 9 maj 2010

Vita rum -En själ så vit av valium

20100426896

Köksluckorna har kommit tillbaka från lackeringen. Det blev fint men firman målade inte knopparna av trä som satt på. Vi har att välja på att sätta på de slitna, nikotingula igen, köpa egna nya eller måla om de gamla. Det blir det senare alternativet.

Under tiden penselmålar jag allt jag hinner lägga vantarna på, vitt. Byrå, fönsterbräda och snart köksmöbler. Man behöver inte vara psykolog för att fatta vad det handlar om…

Stefan Sundström sa det bäst:

“ I ett rum med vita väggar

Vill jag vakna ren och vit

Ensam fräsch och klarögd

Och utan dig din skit

 

Ett askfat i sängen

Hennes glöd var allt jag såg

Det var alldeles mörkt där vi låg

 

Det var stökigt men hemtamt

I hennes kvart

Hon drog ner sin rullgardin vareviga natt

Allt blev svart

 

Ref:

Vita väggar vita rum

En själ så vit av valium

Vita lakan, tom vit dröm

Sömnig vaka lönlös sömn

 

Med en sån som dig så vill jag inte

Sa hon och tog mig på mitt kön

Jag var glad att slippa höra tjat om

Syndens lön

 

Och är du delad mitt itu kan jag fylla dina hål

Med söta falska ord och alkohol

 

Men hon drömde om nåt annat

I detta gav jag blanka fan

Tills morgonen efter när hon slängde ut mig på stan

Refräng

 

Det är väl så för alla att gräset är så grönt

På andra sidan gärsgårn och på andra sidan sjön

Ja, men far då dit för fan, ajö och lycka till

Vad ska du med rullgardiner till?

 

Nä, måla rummen vita och avliva din katt

Jag minns dig röd och rosig i en natt så ljuv och svart

 

Ref x2”

1 kommentar:

  1. Vitt är fint, svårt att få tag i samma vita till knopparna bara, men ni kanske får hjälp av målaren? Lite underligt att de inte gjorde dem tycker man ju.

    Hoppas mooomin mår bra, och du också!

    SvaraRadera