söndag 5 september 2010

Räkna med skägg -Jag fyllde 35.

Den lilla familjen Dennis och Ludde

Gamla traditioner försvinner och nya föds. Det blev inget fika på sängen eftersom Ludde ammas på nätterna. Jag tror däremot att hans present var en liten sovmorgon till sin mamma eftersom han skippade ett nattpass och sov ända till frukost. Nu kunde vi alla fika tillsammans och öppna presenter. Fotokurs för föräldralediga på Fotografiska Museet, Alla säsonger av Ab Fab (absolutely fabulous) och Hipp-Hipp på DVD var det jag fick av lilla familjen Dennis och Ludde.

På eftermiddagen dök det upp gratulanter för att fika och för att titta på Ludwig så klart. Ludde fick också tjusiga presenter, stiliga kläder och björnhalsband (Indianska kraftdjur). Lille Ludwig har aldrig sett så många skägg samtidigt. Kanske blev det en överdos för efter bara några timmar var han som klubbad och sov tills långt in på natten.

Till och med katten var helt slutkörd och somnade med huvudet i fruktskålen. När hela hushållet däckat pumpade jag ur mina mjölkstinna bröst en smula och tänkte att man kan nog ha en mycket sämre 35-års dag, mitt i livet, halvvägs till 70.

Skägg Danne, Rob och Mats Albin och Charlotta Nina och Frida Katten och Skålen Mejeri merit

1 kommentar: