tisdag 12 oktober 2010

Fotoläxor

Hittills har vi fått läxorna (på kursen foto för föräldralediga på Fotografiska) 1, Att plåta rörelsemönster och 2, barnet i samspel med sin omgivning. T ex en relation till en annan människa eller en känsla inför en miljö.

De här bilderna redovisade jag.

_MG_7495-101Helsing_MG_7923

Den första bilden är fotograferad på vid sängen. Ludde ligger på en handduk och (naturliga) ljuset kommer ifrån fönstret . Eftersom han är så liten och inte rör på sig så mycket ännu så fick jag fundera lite. Det som var typiskt för hans ålder (8 veckor) var att försöka hålla upp huvudet. Han har alltid varit duktig på det men på bilden ser man också vilken jävlar anamma han lägger ned i ansträngningen. (Eller så syns det att vi lyssnar på hårdrock här hemma)

De två sista bilderna är tagna hemma hos morfar när Ludde satt i knäet på mormor Torild. Eftersom varken Dennis eller jag har riktigt hår (jag har ju toviga dreads) så var det roligt att se hur Ludwig undersökte hennes tjocka hårsvall och riktigt kände efter en lång stund. När han sen var klar så tog han ett stadigt tag i fingret och höll fast, som ungefär för att säga att han ville sitta kvar och mysa lite till.

Nästa gång känns det som om jag kanske borde göra uppgiften i färg? (suck)

2 kommentarer:

  1. Ojj vilka fina bilder av en underbar liten kämpe. Kram //Christina H

    SvaraRadera
  2. Tar du svartvita bilder, eller ställer du om dem i datan? Min syster har en IRRITERANDE ovana att fota sin bebis i sepia, alltid och överallt. Det är som att verkligheten i färg inte är fin nog och det mest sorgliga är inte att det inte finns några färgbilder, utan att den är helt fel inställd och mest gul och ful istället för gammal, skev och schyst. (Själv fotade jag Melvins första tre månader med en skitgammal systemkamera, fast jag glömt att ladda i film.)

    SvaraRadera