lördag 23 oktober 2010

Inspirationsövning

Nu har det dragit ut på tiden mellan blogginläggen igen. Jag funderar allvarligt på att lägga ned bloggen. De flesta läsarna finns ju ändå på facebook och det går lättare att kommentera och kommunicera där inne. Är det någon som läser här som inte har facebook?  Att bloggen importeras automatiskt till fejjans “anteckningar” (åtminstone 1 gr/v) är ju så klart praktiskt men egentligen skulle man lika gärna kunna skriva direkt där då. Kanske flyttar jag in bebisgrejorna dit och behåller det här för fotoämnen, alt sparkar igång gamla wordpress bloggen. Nåja, tål att tänkas på.

Jag tvingade mig själv till en kort fotodagbok. En diptyk per dag om min och Luddes vardag just nu. I snitt tog jag ca 100 bilder per dag, så fotandet kom igång fint, meningen är att det SKALL BLI AV att plåta Ludwig. Jag skall inte vänta på bättre ljus, finare kläder eller bättre bakgrund. Ludde växer för var minut. Livet händer JUST NU och så här såg det ut förra veckan:

Måndag

Måndag: Barnvagnspromenad med Lotta & Albin idag. Albin glassar i solbrillor så klart.

Tisdag

Tisdag: Mamma och barn gympa på förmiddagen och på kvällen kom faster Vendela på besök.

Onsdag

Onsdag: Foto för föräldralediga på Fotografiska och sångstund i Farsta Strands Kyrkan, smultronstället.

Torsdag

Torsdag: När vi gick hem ifrån dagens mamma-barn gympa så blåste det så hårt (och gör fortfarande) att det snart inte finns några löv kvar på träden.
På kvällen blev det bad tillsammans med mamma i badkaret.

Fredag

Fredag: Hälsade på Tant Anna på "Miss Unicorn" och fick fina presenter och fika samt gled runt lite i Farsta centrum med Lotta och Albin och tog en fika med dem också. Lattemammor :)

Lördag

Lördag: Vi är uppe i huset i Ockelbo. Går en promenad och sitter sen i barnstolen själv för första gången. Lite vingligt men med en filt som stöd runt midjan så går det.

Söndag

Söndag: Ligger på övervåningen med mamma som virkar på en bebisfilt. Fixar med huset, krattar löv, städar och ser på när pappa byter elementen till nya fina.
Träffade massa släktingar så klart, men de var så många så de fick inte plats på bild den här gången. Blev gullad med på utrikiska av de holländska grannarna, hörde nog ingen skillnad, skrattade ändå, som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar